May 6, 2010

Mencari Menantu??

Semalam, bosan -bosan duk rumah sorang, aku tengok program Mencari Menantu dekat TV9.
Rasa macam yang dah lama program ni. tv9 Ulang tayang kot. Aku pun tak tahu. Aku tengok semalam masa sesi pemilihan. Macam-macam ragam. Ada yang ustaz tanya soalan simple, Tanye pasal Rukun Islam je dan yang buat aku nak gelak sambil golek-golek bila yang lelaki tak leh jawab, nasib baik awek dia boleh jawab. Adoi!, cam mane la nak bimbing isteri ye kalo camtuh??

Tapi yang buat aku lagi terharu bila tengok satu couple ni. Lelaki tu nangis masa ustaz tanya soalan. Dia cakap dia terharu sangat sebab akhir tahun lepas bila dia lamar awek dia, awek dia tak ready lagi nak kahwin. So, dia faham la. Tapi yang buat dia terharu sesangat tuh, dia cakap bila dia ada niat nak kahwin, terus dia dapat kerja tetap. Tu yang dia sebak tuh. Aku yang tengok ni terus tersentap.Uisyy.. susah dah nak carik lelaki macam tu rasanya.. hehhhe

conteng ayam: malam esok g Melaka.. huhu..

No comments: