May 8, 2010

Mat Rempit berjiwa patriotik

Balik Kampung- Pagi ahad sampai rumah. Mata sibuk melilau tengok kot-kot ada perubahan sepanjang aku tinggal umah ni.OK. tak de!. Minggu lepas da macam tak siuman sikit. Mana taknye, 23hb balik kampung, 28hb malam datang balik Melaka,ada final exam untuk last paper dan yang paling BEST 1 Mei, aku balik kampung lagi.Kepala pun da gelong penangan naik bas.

Melalut pulak. Ni aku nak story mory pasal mat rempit. Masa sampai umah pagi ahad tu,tak boleh nak rest. Ramai sangat tetamu, kawan ma aku dengan anak-anak dia, mak cik aku,sepupu sepapat lagi. So, memang tak boleh nak tido. Dorang tengah borak-borak, Aku pun join de club. Ye la, kena gak ambik tahu hal ehwal kampung ni. Penting tuh!.

Tapi yang buat aku gelak guling-guling bila ma aku citer yang die tangok dalam Buletin Utama,Mat-mat Rempit kena sorong dorangnye motor ke balai polis sambil nyanyi lagu Negaraku. Bersemangat pulak tu dorang nyanyi ma aku cakap. Jauh gak nak ke balai polis tu, dalam3 km. Pergh!! Respek aku kat Polis Malaysia nih. Ye la, dari duk membebel entah ape-ape
yang da memang mat-mat rempit tu tak nak dengar, baik suruh dorang nyanyi lagu Negaraku.
Boleh gak semai semangat cintakan negara kat dorang tuh!

1 comment:

Misz ZeEE_Z0nE said...

hakhak.. sggh ka cengitu?? bgs la..