Jun 22, 2010

Drama Korea - Antara realiti dan Fantasi Part 1

Aku, korean series die hard fan. Aku memang suka sangat tengok drama korea. Dan suka jugak download drama korea. Ramai yang cakap, drama korea ni semua sama je. Maksud aku jalan cerita dia. Contohnya :-

1) Hero dengan heroin mesti gaduh gila-gila first, lepas tu baru couple. (full house, wonderful life)

2) Hero atau heroin, salah sorang mesti anak orang kaya.(Boys over flower, lady castle )

3) cinta 3,4,5 segi dan bersegi-segi.Contoh, hero suka heroin no 2, heroin no 1 suka hero, hero no2 pulak suka heroin no 1. haha. aku pun pening baca balik ayat aku ni. (full house, snow white)

4)Heroin mesti konpius nak pilih antara hero no 1 dengan hero no 2. Hero no 2 mesti baik gila, hero no 1 pulak mesti kurang baik sikit. Heroin x konpius pon, dah memang kompem dia pilih hero, penonton je yang lebih-lebih. hehe ( you are beautiful, pasta)

banyak lagi la. Tapi aku tak kisah pun walaupun jalan cerita dia lebih kurang. Sebabnya, satu je, pelakon korea sangat berbakat. Dorang memang pandai berlakon, pelakon kanak-kanak dorang pun hebat. Tak percaya, tengok stars falling from the sky. Plus, hero-hero korea ni hensem. hehe.. Ni tarikan utama drama korea sebenarnya. ahaks!

conteng ayam : aku nak jadi pengulas drama lepas ni.

3 comments:

Misz ZeEE_Z0nE said...

iye... saya sokong... i LIKE it... heeeeee

mr.kordes said...

full house best!hehe..pakcik kordi sukeee!!

Miss Orahome1 said...

misz zee: hehe.. sokong la saye.. sy tkg download.. haha

pak cik kordi :: wah! x sangke, pak cik lyn jugak ek.. haahha