Mar 16, 2010

Lab Test Mengejut Tapi Aku Tak Tekejut pun

Petang tadi re-test lab yang tak jadi minggu lepas. Kira lab test mengejut sebab lacturer tak bagi tahu nak buat hari ni. Ini gara-gara kami satu kelas tak siap buat projek oracle form yang sepatutnya dipresent pagi dan petang tadi. Jadi, untuk tidak membuang masa kami dalam lab yang 6 jam tuh, untuk lab sesi petang, lecturer dengan konfidennye cakap nak buat lab test.

Pukul 1 dia bagi tahu, pukul 2 kami dah tekun mengetuk keyboard pc masing-masing. Huh!.. Betul-betul lab test mengejut tapi aku tak terkejut pun cuma tangan terketar-ketar menaip koding, jiwa tak tenteram duk fikir masalah negara. Tu je.. Kire tak terkejut la tu kan?? Cool kan aku? Ahh!! Rasa diri ini sangat hebat. Oh ya, tadi lecturer tu tanya kenapa tangan aku terketar-ketar. Sejuk aircond aku jawab sambil mata melilau sibuk tengok note..

Lepas habis lab test, aku tunggu bas ramai-ramai dengan classmate. huh!Lambat betul bas. Tadi dengar azan Asar. Rasa sangat tenang. Oh ya, masjid kat u aku study baru siap. So, tadi first azan yang aku dengar. Aku dengan kawan-kawan Islam semua senyap. Tiba-tiba je ade sorang classmate aku, chinese, tanye masa dengar azan kena senyap ke? Laju aku angguk kepala. Pastu dia siap suruh kawan chinese dia yang lain senyap..

Aisyy... malu pulak tengok melayu Islam yang lain sibuk duk bercakap masa azan tadi. Oh ya, kawan aku yang sorang ni memang suka tanya soalan pasal Islam sampai aku kekadang susah nak jawab. Ye la, Ilmu aku bukannya tinggi sangat.

conteng ayam : sakit + lenguh bahu.. rasa mau nangis....


4 comments:

::FAIZ:: said...

Bagus bdk cina tu... harus dipuji

C'est La Vie said...

btl tu zura...dia leh soh kwn dia yg lain senyap jgk..
tp dak melayu,islam plk tu (x tau la klu dorg mganut agama lain plk) dok bising2...rsnyer dorg cetek ilmu agama..tp klu ye pun cetek agama x kn mende tu pun x tau...hancus ms depan..apath lg ms akhirat..

Miss Orahome1 said...

faiz: kan ? baek btl die

Miss Orahome1 said...

cest: betul2x, malu pulak rasenye kt dak2 chinese tuh..