Dec 14, 2016

Medan, kami datang.Episod 1

Medan, rasanya semua tahu letaknya di Indonesia. Masa airasia sale, aku gigih book tiket untuk 7 orang. Book dulu tanpa tahu apa yang menarik di medan. Janji tiket murah. Rasanya ada dekat 5 bulan sebelum pi book tiket tuh. So, preparation di buat sikit-sikit. Masa rajin pi review blog pasal medan. Kiranya tak teruja sangat nak teroka medan gittew.

Untuk pakej ground, kawan aku uruskan semua. Kami ambil dengan Jom bercuti ke indo. Boleh search fb dorang untuk info. Pakej dah termasuk hotel , supir, makan semua. Kitorang pergi bawak duit untuk shopping jah. Sebab dah ambil pakej, lagi lah kami ni malas nak research. Kira semua follow jah supir nanti. Kahkah. Trip kami 4 hari 3 malam dari 11/5/2016 - 14/5/2016. Kebetulan ada apa dengan cinta2 baru di tayang, makanya  trip kami pada kali ini  adalah bermisi. Ya, #misimencari rangga. Kahkah.

Flight 11/5/2016 ke kualanamu airport jam 5.25pm. Confirm pergi 6 orang, sorang last minute tak jadi join. Web check in siap-siap, seat aku sorang jah terasing dari yang lain. Apa lagi, harap jodoh diseat sebelah. Kahkah. Tapi masa boarding, kecewa ya tuan- tuan dan puan-puan, di seat sebelah adalah atok dari Jepun. Uwaaaaa.. Nangis bucu dinding. Takpe, masih ada harapan.Mengharapkan ada sinar, dapat supir ganteng gittew.. Kehkeh.Bidewei, atok jepun tuh aku respek betul, gigih travel sorang-sorang. Kalau aku, memang tak lah. Dah tu, atok ni sangat lah peramah, dia asyik nak bercakap dengan aku. Dalam bahasa jepun hokeh, aku hanya mampu angguk-angguk sambil senyum sajalah. Satu-satunya yang aku paham masa atok ni cakap arigato sebab aku tolong keluarkan
beg dia dari atas tuh. kahkah. bangga wei boleh paham atok tuh cakap apa.

Kami mendarat di medan pukul 5pm waktu lokal. Rangga, gue udeh sampai sihh. Pandang kiri kanan cari Rangga, tapi tak ketemui sih.Yang jumpa Pak agus supir kami merangkap tour guide dah sedia menunggu. Pun vollehhhh. Dari airport ke Medan 1 jam lebih kurang. Kami terus di bawa makan. Dah makan dia bawa kami pergi pasar apa ntah tepi jalan tuh. Beli simcard simpati di sini. 50 ribu rupiah. Masa jalan kat sini, Pak Agus jalan belakang kami semua, bawak cewek semuanya, harus dijaga katanya. Of course, ni cewek hot dari Malaysia hokeh. *Lari sembunyi belakang pintu lepas puji diri sendiri. :P

 Dah setel semua baru kami check in hotel garuda plaza. Perlu rehat lebih, esok nak meredah onak duri ke Danau Toba. 6 jam woi perjalanan.


No comments: