Jan 22, 2011

Jawapan Hebat kepada soalan hampeh

Baru habis belajar sebulan, tapi pening nak jawab soalan orang sekeliling. Soalan pulak isinya sama je, cuma tukar ayat.

" Abes blajar ni duk buat apa sekarang?"
" Sekarang buat apa, tak keje?"

Jenis soalan macam ni aku ok lagi. Jawab pun baik-baik je.

" tengah cari kerja sekarang ni."

tapi kalau dah selaser mak cik ni cakap, agak-agak pe korang nak jawab??

" Dari duk rumah perabiskan beras, baik pegi keje. keje kat kedai kasut pun boleh.

Mak cik, saya tengah cari keje sekarang ni. Ingat senang ke nak keje kedai kasut, sume bebudak lepas spm da kebas la ma cik ooiiii..

Lepas ni sesape tanye soalan apa aku buat sekarang, aku nak jawab macam ni pulak:-

" Saya tengah menikmati detik-detik indah di zaman pengangguran, nak join sekali tak?"

Amacam?

4 comments:

CeKeLat mAniS said...

ngeks..!!wahhaaaa...sudah kembali dr berlintas langsung dr cc machang?????????kahkah

Miss Orahome1 said...

tak..haha tapi berlintas lgsg dr rumah _pinjam laptop sepupu..hahhaa

n a d said...

agagaga! muke makcik laser mesti cemik terus.

Miss Orahome1 said...

tau x pa nad.. hahahhaa