Apr 19, 2010

Roda itu bulat, Tayar itu gelong





Ni tayar aku carik kat miss google je tau


Hidup kita ni memang tak ubah seperti roda. Sentiasa berputar mengikut peredaran zaman. Bezanya samada kita berputar pada paksi yang sama ataupun tak. Yalah, ada masa kita akan berada diatas, dan ada masa jugak kita berada dibawah. Tak kisah kat mana kita berada, yang penting sekali kita kena sentiasa berpijak di bumi yang nyata.

Kalau kita berada diatas, tak semestinya selamanya kita berada diatas. jadi, bila dah berada di puncak kejayaan, atau dah berada di zon selesa, kita kena sentiasa muhasabah diri. Jangan terlalu angkuh dengan kejayaan kita. Kita tak tahu bila nikmat kita semua tu akan ditarik. Berwaspada itu penting.

Dan kalau kita berada dibawah, mungkin ini adalah satu dugaan untuk menguji sejauh mana kita mampu bertahan dan berusaha untuk menangkis segala masalah dan cabaran. Oh ya, maksud aku berputar pada paksi yang sama tu, lebih kurang cam kita ulangi kesilapan yang sama.

Dah macam sudut motivasi pulak. Motivasi untuk diri sendiri. hehe.Opss, lupa pulak, pasal tajuk entry nih, tayar gelong tuh, saja je letak. Macam best pulak. kalau tayar gelong aku tak tahu macam mana, tapi kalau orang yang gelong aku tahu. Orang yang dah tak betul sikit kepala otak dia. Wakakak.

Saya suke.Saya suke.. :)

2 comments:

CeKeLat mAniS said...

wateverr lerr...~~~hehehe

Miss Orahome1 said...

haha.. komen membina skit leh x??