Aug 8, 2012

Liku-liku Kehidupan

Saya stress.. Ohhh, keje. lagi cepat aku siapkan keje, lagi bertimbun pulak keje aku. Tak paham betul. User sy betul-betul menggunakan position sy sebagai dot.dot kt company sehabis boleh. Kalau boleh, semua keje nak aku buat ye. choiiiii.

1) HOD suka sangat mintak aku pull data dari database. Aku ni takde la kisah sangat kan nak pull data yg dia nak sangat tu, tapi tiap kali aku pull data, kompem boleh detect user punya silap. Kadang-kadang terselit rasa bersalah sebab ye la, tak pasal-pasal dorang kena dengar bebelan bos.So, please la user-user sekalian, jangan cepat salahkan sistem sebab kadang-kadang, korang pun buat silap jugak. Kita ni kan manusia biasa, sah -sah la tak sempurnakan? Buat silap sekali sekala tu takpe, tapi yang penting da silap tu kena la mengaku kan? Ni tak pasal-pasal sistem pulak yang dibodohkan.

2) Kepada user-user sekalian jugak, sila guna Mozila ataupun chrome. Internet Explorer tu tak yah la guna. I ni da baik hati tau pergi install google chrome kat setiap PC. Ni bila tak boleh bukak Malaysia Insider, sanggup interkom saya. Takat guna IE sah-sah slow wei!!!! p/s korang ingat baca malaysia insider tu keje korang ke? Saya patut menyelesaikan masalah berkait dengan keje je ok!

3) Sila la alert sikit, mana satu folder korang. Ni bila suruh buat backup, selamba cakap tak tahu. Ingat saya ni tahu ke mana folder anda sekalian. Bila PC kena virus, data hilang, mula lah gelabah cari aku suruh recover balik.Choii. Backup la, tak nak guna pendrive sendiri, guna la folder yang saya dah create tuh.

4) Yang nak dengar lagu masa keje, amboi, sejak bila pulak kompeni provide speaker nih? Dah ada speaker, pandai-pandai pasang sendiri. Jangan suruh saya sebab keje anda bukan mendengar lagu.

5) Oh ya, lain kali nak extension, interkom je saya. Kompem saya layan sehabis baik.

6) Kalau sy suruh restart PC tu, restart je la. Bukan habis duit seploh ringgit pun restart pc tuh.

7) Internet slow tu biasa la. Kalau nak laju, mintak bos pasang satu lagi unifi untuk u sorang. Pasang yg 20mbps. Kompem tenet u tiptop.

Aik, terpanjang pulak taip ni. Maklum la, stress. hahaha.

No comments: