Aug 11, 2012

Drama Queen Lesen P

Aku rasa, dalam aku tiga beradik, yang paling banyak songeh dan bermasalah nak amek lesen P untuk kereta adalah aku! Ni la modal yang selalu diguna pakai oleh kakak aku untuk kutuk aku kaw-kaw punya. Mana taknya, dia ngan adik aku, lepas SPM je terus dapat lesen. Aku pulak , memang drama habis la.

Imbas kembali..

7 Tahun lepas ( 2005)

Baru habis SPM, kena paksa buat lesen. Aku tak nak pun, tapi mak aku ni awal-awal lagi dah mengkompemkan kehadiran aku untuk kursus sehari tuh. Maka pergi lah aku dengan sepupu, tapi, sepupu aku tak leh masuk sebab dah full. Maka terpaksa la aku menghadapinya seorang diri. Nasib terjumpa kawan sekolah. Tung-tang tung tang, habis la ceramah. Kena bagitahu bila nak test undang-undang. Aku dengan yakinnya, cakap, saya nak test lagi 2 minggu. Konon nak membaca sakan la.hahaha. Sengaja lambat-lambat kan sebenarnya. Konon protes la tak nak buat lesen. Sampai hari test, lepas subuh, baru bukak buku nak baca. Pergi test dengan selamba. Last-last tak pass, dapat 41 je. haha. OK, part ni memang aku kena gelak sakan la. Kakak aku buat mulut kecoh bagitahu satu kampung. Malu wei. Jadi untuk mengkover malu, ni aku cakap kat dorang semua

" kalau sy baca betul-betul, kang betul 51 pulak" lalala.. Lepas tu dah tak sambung buat lesen. haha

1 tahun 8 bulan lepas (Dec 2011)

Sekali lagi dipaksa amek lesen. Sekali ngan adik dan kawan dia sebab dorang baru habis SPM. Kali ni pun kena ugut, mak cakap, ni je last dia tolong bayar untuk buat lesen. Nanti dah keje, sila tanggung sendiri. haha. Pergi la semula ceramah sehari tu semua. Yang ni pulak, dekat-dekat nak test, aku cabut datang KL sebab dapat interview. Terus tak sambung buat lesen. Adik aku selamba je dah dapat lesen.

1 bulan lepas (July 2012)

Lesen L dah nak habis tempoh 2 tahun, maka aku dengan kelam kabutnya, terhegeh-hegeh nak sambung buat lesen. Kali ni memang perbelanjaan ditanggung sendiri. Tanggung Sendiri okeh!. Habis duit gaji aku.. uwaaaa. Ni pun masa test ada drama. Kali pertama test JPJ, 27/07/2012, dengan bangganya.. ehem, aku fail dua-dua bahagian. kahkahkah. Bangga pulak rasa, biasa orang fail mesti salah satu, tapi aku tak main la, nak fail, failkan je dua-dua.

10/8/2012, retest. hehe, kali ni lulus walaupun kereta siap mati masa kat jalan raya. Bukan salah aku sepenuhnya(alasan :P), sebab ada lori besar parking kat bahu jalan, jadi terus tak tahu nak buat apa. kahkah. Siap naik bukit guna gear 4. Amek kau, mana tak mati enjin.kahkah.

Tapi betul-betul bersyukur, lepas bermacam drama, akhirnya lulus jugak. Alhamdullilah.


1 comment:

Anonymous said...

It is the best time to make some plans for the future and it is time to be happy.
I've read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or advice. Perhaps you can write next articles referring to this article. I want to read even more things about it!

my website; Visit This Site