Feb 9, 2012

Perihal kerja

Semalam, 8 February 2012, hari pertama aku keje kat tempat baru. Keje kedua. Gembira, takut, suka, duka, semua ada la. Environment ok la. Ofis dia cun seh.haha. Amek kedatangan pakai thumbprint scan lagi tuh.

1) Hari pertama keje kat tempat baru komuter buat hal. Padat lebih pada sardin. Ingat dah improve komuter ni. hampeh. Masa nak keluar , handbag aku boleh pulak tersepit kat dalam tren. Yang aku ni dah keluar tren. Tanpa pikir panjang, aku main tarik beg aku, disamping tolak orang kat dalam tuh. Peduli hapa, janji aku dapat beg aku..hahahaha.

2) Sampai kat bus stop depan ofis ni, tiba-tiba je mak cik ni suruh aku jaga beg dia. Ingat nak pergi mana, nak gi kencing rupanya. Mak cik, takat berlindung di sebalik pokok bunga tuh, orang nampak la.

3) Sampai depan ofis, tunggu orang lain sampai.Terawal pulak. nasib ada sorang manager ni datang awal, lepas dia scan jari dia, boleh la aku masuk opis tuh.

4) Sesi berkenalan. Penat wei aku turun naik tangga. Dah la 3 tingkat. Penat berlakon baik lagi.hahaha. Tak ingat pun nama semua orang. Ramai sangat.

5) Ni paling epik. Bilik bilik kat sini dinding dia kaca. Ada sorang manager ni, lepas pergi toilet, masa nak masuk bilik dia balik, dengan selamba rock dia g langgar pintu kaca. Maybe dia ingat pintu terbukak la kot. Bergegar satu opis.kahkah. Semua orang gelak kecuali aku. Budak baru kena hormat senior.kahkah.

6) Ni kisah hari kedua keje. Dalam bas rapidkl tadi, tetiba je ada orang nak buat survey. Hampeh. Layan je la, kesian kat budak-budak. Yang tak leh blah, masa dia tanya pasal kebersihan bas rapid tuh, terus aku pandang lantai bas. Cek kot ada sampah. kihkih. Saya jujur okeh.

7) Tadi pun aku tercegat depan pintu opis. Dengan gaya penuh kesopanan gitew aku berdiri.Tengah kontrol ayu + cun, datang la sorang mamat cina drive keta berjenama luar negara. Lepas parking, cepat-cepat dia tanya aku nak masuk opis ke?nampak tak betapa gentleman nya mamat tuh. Demi nak bukak pintu opis untuk aku, sanggup tinggal je dulu barang-barang dia dalam keta. Sweetkan? Wei,pengarah filem kat Malaysia tak nak selit ke scene ni dalam filem korang??? Kalo nak i jadik pelakon, i ok jer. Tapi hero paling kurang hensem cam fahrin Ahmad.kihkih

8) Staff sebelah aku ni cina. Asyik duk pasang je lagu cina. Jangan terkejut, lepas sebulan keje nanti kot la aku pandai cakap cina. heh!

2 comments:

Eyerain said...

heheheh...nampaknya cik kita ni bahagia kerja kat c2. bolehlah pasni minta sabun ivy free..

Miss Orahome1 said...

haha.. x de la bahagia sgt.. ok je la.. g beli kt kedai je la airen, support brg ivy yer..hahaha