Sep 11, 2011

Dream? Impian?

Petang tadi aku chat dengan sorang member aku ni. Dia cakap gaji dia tak cukup. Banyak komitmen katanya. Gaji aku less than her. If not mistaken, she got around 3k per month. Dan dalam hati aku, kalau aku dapat gaji macam dia, aku rasa dah lebih dari cukup.

Aku tanya dia baik-baik, kenapa tak cukup. Then jawapan dia buat aku terdiam. Ya, lepas 6 bulan kerja, aku tak terfikir pun nak kumpul properties. Ye, PROPERTIES!! Takat saving bulan-bulan tu ada la. Tu pun hujung bulan kalau dah sengkek sangat aku g korek jugak. Poor!

Dan lepas je chatting tadi, aku terus pasang impian. First property yang aku nak beli adalah rumah. er, ke tinggi sangat cita-cita aku yang baru 6 bulan kerja nih? Tak kisah. Yang penting, aku kena betul-betul berusaha untuk dapat apa yang aku nak.

Kepada yang tanya aku, kenapa rumah bukan kereta, Ni jawapan aku. Kereta aku nak rembat famili aku punya, kira sambung bayar ansuran. Lagi 3 tahun nak habis kalau tak silap. Kereta paling murah kat Mesia je. Dan, ada pulak tanya, tak teringin nak pakai kereta baru plus besar sikit ke? Jawapan aku, rumah adalah property yang paling berharga. Nilai dia tak kan susut. Tapi kereta, lepas 5 tahun tengok la nilai dia susut banyak. So, memang tak teringin pun.

Harap-harap, Lepas 3 tahun kerja aku dapat tunaikan impian aku nih. Amin...

3 comments:

CeKeLat mAniS said...

ngeng..adekah aku yg dimaksudkan itu??hahaha..tp kan, gaji aku xde lah smpai 3k..2k pon mcm hampeh jaa..dah konpem bukn i kan??kahkah

Eyerain said...

Saya pun nak beli property juga... impian saya pula nak jadi businesswoman di sabah. saya mau buka hypermall di sabah, restoran, dan juga tempat peranginan di sabah. semua ini saya plan dalam masa 10 tahun kan datang. nanti zura dtg la melawat saya kt sabah..jgn lupa bawa anak dan suami tau. hihi. :)

Miss Orahome1 said...

si cekelat masam.. dun wori k bebeh.. tu bukan u.. hahhahaha

blessed> haha.. k, lps 10 thn pastikan tercapai impian tuh! x dapat sume pun, kurang2x dlm 10 thn ni, da ada restoren ye!!! hehehe